KDO BY RÁD SPŘÁTELIL...TAK KLIK SEM !!!

Moje recenze o TRU

13. prosince 2008 v 18:09 | Divísek |  Moje malá recenze
Před rokem to bylo přesně 10 let, kdy se poprvé narodila Lara Croft, na první pohled křehce vypadající žena avšak zdatná gymnastka a archeoložka u které se zrodila vášeň ke zbraním všeho druhu (což se ženy jen tak nerodí)  . Samozřejmě všichni znají její příběh. Žena a milující dcera, která se pere se svým vlastním osudem sirotka ale také i s nepřáteli, kteří mají opravdu různé podoby. Lara žije v Anglii na venkově v obrovském sídle (jak jinak než croft Manor), které slouží generaci její rodiny už celá staletí. Po jejím boku by jste našli Winstona, který coby sluha pomáha se vším(jakby ne, když jeho předkové sloužili rodu Croft snad odjakživa)v podstatě už od jejího dětství. A Dále je zde Zip a ALister, jeden jako odborník přes elektroniku(bez které se Lara neobejde)a druhý jako odborník přes historii(i to se přeci hodí). Jak jsem se již zmínila, Lara je sirotek. Matka zemřela po letecké havárii v Himalájských horách, kam zavede Laru i její putování, protože je zde podezření že se dostala do Avalonu….. A otec (vždy zahalen tajemstvím) podle všeho zemřel v oblasti Kambodže, což ale nemusí být skutečnost………

Ale to je příběh, který už všichni známe .
Abych se vrátila k tomu co nás čeká na konci letošního roku. Nečeká nás nic jiného než oficiální vydání nejnovějšího dílu o téhle archeoložce s neuvěřitelnou kuráží. Jehož název nese Tomb raider : Underworld. Je to 8.díl téhle herní ságy a v podstatě navazuje událostmi na Tomb raider : Legend.
Někteří mě teď třeba napomenou, ale připomeňme si, že Tomb raider : Anniversary byl remake úplně prvního dílu, který byl vydán na počest 10.výročí zrodu téhle hry. I když byl vydán nedlouho po Legend.
Opět a jak jinak se zde setkáváme s Larou, tentokrát starší a odhodlanější než v Legend. Jak už napovídá podnázev UNDERWORLD(volně přeloženo podsvětí či podzemí) tenhle pojem sehraje v tomto dílu velkou a podstatnou část než jen jako název hry samotné! Lara se v underworldu vydává po stopách Thorova kladiva. Pokud neznáte lehce naznačím - Thor byl severský bůh hromu a blesku a měl nejmocnější zbraň, jeho kladivo. Dokázal s ním ničit i stavět, zabíjet i oživovat a také s ním jediným dokázal otevřít bránu do ragnaroku, konce světa. Ale k tomu aby toto kladivo Lara mohla získat musí najít tři důležité věci aby se kladiva mohla vůbec dotknout. A to thorovy rukavice a opasek, bez nich je vám kladivo k ničemu, lépe řečeno ani se ho nedotknete. Proto musí Lara do spousty lokací a překonat spousty pastí a překážek aby získala to co potřebuje.
Exteriéry jsou naprosto úžasné, vývojáři nenechali nic náhodě a čerpali z míst, která by jste hledali spíše jen v knihách a časopisech. Lara navštíví místa jako je Thajsko, středozemní moře, Mexiko,… a mohla bych dále pokračovat. Každopádně je toho hodně co prohledávat. Budete mít široké možnosti prozkoumat každou část oblasti a zejména zapojit pečlivost, aby jste našli všechny poklady, lékárničky a v tom nejdůležitějším případě i klíče! Grafika se náramně povedla, Lara se všemu dokáže vyhýbat, křoví se pohybuje když kolem nich projde. To je jen troška z toho co Lara dokáže.
Lara jako postava je samozřejmě starší a pokud jste vývojář snažíte se udělat maximum pro to, aby hra, která může být považována za hitovku roku, byla tou nejlepší. Undeworld je úplně prvním dílem, ve kterém je naše hlavní hrdinka zachycována technikou motion capture (pokud víte jak vytvářeli gluma v pánovi prstenů, nemusím vysvětlovat).  Což je unikátní a skvělé. Lara získala o něco více pohybových variací než v předešlých dílech od 1 dílu do legend, potažmo anniversary. Několik jich zmíním. Jako jedna z mála novinek je běh, já vím říkáte si co asi může být nového, ale povím vám, že můžete sprintovat  dovolí vám to dostat se v lokaci z jednoho místa na druhé podstatně rychleji, to mi věřte. Adrenalinový skok s výstřelem zůstal ponechán, snad jen se změnily nějaké skokové variace. Pokud se potřebujete dostat na vývýšený stupýnek nebo okraj skály či chrámu, nevěšte hlavu, Lara dokáže při odrazu od země skákat mezi dvěma sloupy nebo stěnami tak dlouho dokud se nezachytí! Další inovace je ve štřílení, Lara dokáže střílet na dva terče zároveň, což se při zápasech bude hodit! Dokáže používat i zbraně proti žralokům například, ano budete se i potápět a střílet na žraloky, dobrý ne. Další věc, své lano (graple) už nepoužije jen k přeskakování dlouhých propastí a k posunutí předmětů, ale novinkou je, že Lara může uchytit lano a slanit ze stěny, či pokud je potřeba dostat se nahoru, použijete stejný postup. Popsat další, budu tady hodně dlouho! 
Z technologií, které Lara při svém putování využívá, jsou hodně podobné Legend, ale pár inovací je přece jen tady! Lara má stejně jako v Legend své PDA, vás jakýsi pomocník. Dlaší novinkou je minikamera, kterou si můžete cokoliv natočit a použít. Dále je tady sonar, který vám hodně usnadní orientaci, řekla bych. Co se týče Lařina zdraví, pracuje na stejném principu jako dříve, zraníte se - musíte se vyléčit, protože Lara je jinak trochu pomalejší. Pokud nemáte po ruce žádnou lékárničku k použití a chcete mít plný život můžete samozřejmě zůstat stát na místě a Lařin život pomalu ale jistě začne narůstat, ale pokud nechcete aby se pod Larou vytvořil důlek, radím jít dál! Při potápění Vám bude další indikátor zobrazovat množství vzduchu, pokud dojde, Lara umře. Toto neplatí v případě potápění hloubkového, jako v misi ve středozemním moři. Máte potápěčskou výbavu, takže se nemusíte bát, že by se Lara utopila, ale pozor, budou tu opět žraloci! 
Lařiny nepřátelé se nijak moc nezměnili. Setkáte se s pumou, tygrem, již zmíněným žralokem a také s lidmi. Postupem času potkáte i nové nepřátele jako jsou přerostlé ještěrky :-D, velcí i malý pavouci. A až budete blízko podsvětí narazíte i na potvory, které jste jakživ neviděli. A v neposlední řadě také tady narazíte na Krakena, ano toho podobného, který byl v pirátech z Karibiku.
Z hlavních postav: Je tady samozřejmě naše hrdinka, archeoložka Lara. Po jejím boku jak jinak než technik Zip, historik Alister a věrný sluha Winston. Ze záporáku, krom zvířat, lidí, zrůd z podsvětí a Krakena narazíme samozřejmě i na hlavní záporáky. Bez nich by každá hra byla o ničem! Nikdo by to nečekal, ale setkáme se s Natlou, ano s ex-královnou atlantidy, která chce opět překazit Laře plány. A po jejím boku je tady Amanda, od té by to nikdo nečekal. Ale nesmíme se divit, vždyť přece nezemřela, jen zůstala v bolivii, kde ji Lara nechala poprat se svým osudem, je vidět, že to zvládla a dostala se ven, silnější než dříve.
Tomb raider undeworld jak doufám splní očekávání všech fandů téhle herní ságy. Snaha vývojářů byla velká. Od nepřekonatelných exteriérů….po vskutku úžasný příběh plný emocí, dobrodružství, setkání a také smrti. Prostě tenhle příběh a hra celkově mě velmi zaujala. Demo bylo pro mne jen předkrmem a za pár dní mě čeká i hlavní chod, tak doufám že bude tak skvělý v jaký doufám. A pokud ano tak se s klidem vrhnu i na nějaký ten zákusek!!!

No to je můj výtvor, pokud budete mít nějaký výhrady, neostýchejte se pánové a napište mi to.
Mějte se krásně, vaše Divizna 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.